Hvorfor i alverden skal I som virksomhed investere i produkter, der ikke er jeres mærkesag? Hvorfor investere i andre produkter end dem, I er sat i verden for?
Det er der nogle meget gode grunde til. Reklameartikler er det ekstra, som din virksomhed giver kunden eller samarbejdspartneren. Reklameartikler viser et vist overskud.
Og så er det måde, du kan komme ind under huden på dine kunder. Du kan komme med ind i deres hus og deres hverdag. Du kan sørge for, at de ikke glemmer jeres logo, og derfor husker jer næste gang, de skal bruge den ydelse eller det produkt, som I tilbyder.
Der skal ikke herske tvivl
Først og fremmest er der en klar værdi for både jeres eget brand og for kunden ved, at der ikke hersker nogen tvivl om, hvor de befinder sig henne.
Jeres logo skal frem, så mange steder som det muligt uden at det bliver overdrevet. Det er en svær balancegang, men forestil dig at komme ind på et kontor eller en butik, og stil så dig selv spørgsmålet – er det for meget her eller ej?
Logoet er jeres ansigt udadtil. Det er logoet, I bliver husket på af nye kunder. Det er logoet, der bringer minderne tilbage til den oplevelse, som kunden havde hos jer.
Derfor skal det gerne være så bredt ud som muligt.
Så når kunden er på besøg, ser det bedre ud, at I besidder et stort udvalg af forskellige reklameartikler, de kan vælge imellem. Du kan aldrig vide, hvordan din kundes smag og præferencer er.
Så om det er muleposen, kuglepennen eller nøgleringen, de vælger, er umuligt at gøre sig klog på. Derfor er en større udvalg vigtigt.
Kunderne vænner sig til jeres logo
Til de reelle fordele ved kundes brug af jeres reklameartikler er det umuligt at komme, udenom at kunden tillægger jeres reklameartikler visse følelser eller praktisk nytte.
Så når de har fået en mulepose, bruger de den, fordi den er særlig praktisk, den er særlig pæn eller noget tredje. Denne brug gør, at de vænner sig til synet af jeres logo.
Det sker måske ikke bevidst, men underbevidst bliver de mere og mere vant til at se jeres logo. Har de derfor en god oplevelse med muleposen, kuglepenne osv., tillægges logoet også en større værdi.
Det kan være grundet kvaliteten, der så får betydning, når de vælger jer næste gang. Eller det kan være en affektionsværdi, I ikke kender til, som kunden har tillagt posen.
Det hele tæller på kontoen, når de vælger jer igen.
Reklameartikler har en brugbar effekt på os
En sidste fordel er reklameartiklernes anvendelighed i hverdagen. Det er ikke et tilfælde, at reklameartikler ofte er produkter, kunden kan have brug af i hverdagen.
Det gør, at kunden faktisk har mulighed for at bruge det, blive glad for det og ikke bare smide det ud.
Når de alligevel har kuglepennen liggende, når de har en powerbank med jeres tryk på, så bruger de den. Og deraf kommer værdien for jer. Lige så snart de bruger dem, styrkes jeres relation til kunden.